Alla inlägg under december 2006

Av Elin - 29 december 2006 18:50

Var i Skärholmen i dag med min moster, skulle köpa min julklapp. Köpte ett linne och en tröja på Gina Tricot och en Bh och ett linne på Twilfit, allt skulle ha gått på 1050 kronor, men nu kostade det ungefär 550 kronor, sjukt bra. Ska till Kicks någon dag också, och köpa smink, eftersom jag fick presentkort där av Simons snälla mamma :) Ska köpa en ögonskugga, sen kanske något mer, beror på vad den kostar. Känns bra att köpa grejer utan att bli totalt fattig! Snart är det NYÅRSAFTON!! Ska låna Victors lägenhet,jag, pojkvännen och lite vänner ska äta middag och festa där. Ska åka dit redan i morgon och storstäda, sen ska vi i väg och handla mat och så också.

Av Elin - 27 december 2006 19:38

Första arbetsdagen i dag, började 7 och slutade 16, är helt slut.. Men det var faktiskt kul, det kändes jätte bra. Alla gamla tanter och gubbar var så söta! :) Nu ska jag inte jobba igen förrens den 3 januari. Känns så jävla bra att äntligen börja tjäna lite pengar, jag vet inte hur mycket jag kommer att få jobba än, men hur som helst är det i allafall extra pengar, och det sitter aldrig fel..

Av Elin - 24 december 2006 21:29

Kom nyss hem från mormor, har varit där och firat med lite släkt, jätte mysigt. Först vid 11 i morse så åkte vi hem till pappa och åt lunch, sen klockan 2 skulle vi hem till mormor (Och äta lunch, igen) Sen resten av dagen har vi bara tagit det lungt, umgåtts med mina kusiner och så, mys mys. Jag har gjort sushi också, för första gången i mitt liv. :) Fasen vad fina dom blev, jag har talang för sushi rullning ;) Men goda tyckte jag inte att dom blev, sushi är inte min grejj riktigt. Vi hade en liten annorlunda kväll, i stället för julbord ytterligare en gång på kvällen så skulle alla ha med sig något annat att bjuda på, så då gjorde mamma och jag sushi, inte för att det är något vi brukar äta, mest för att komma med något annorlunda, alla tyckte det var gott i allafall, i allafall dom vuxna tyckte det. Sen hade Cicci gjort exotisk fruktsallad, finns inget bättre än massa färska frukter! Nu är min älskling på väg hit, har saknat dig!

Av Elin - 23 december 2006 19:55

Japp, i morgon är det julafton, Var och handlade dom sista julklapparna I DAG, jag lyckas aldrig vara i tid, stressar alltid runt dagen före julafton, att jag aldrig lär mig? Men nu har jag i allafall slagit in allting och så, nu är jag heeelt klar. Sitter hemma med mamma, vi håller på att göra skinka :) Men den är inte klar än på ett par timmar, jag som är så trött. Har varit hemma hos mormor och ätit middag med lite släktingar, julstämning. Vi åt saffranspannkaka, jätte gott faktiskt :)I går var vi hemma hos Perne, ett par stycken. Känns som om vi alltid hamnar där om helgerna? :) Men vi har i allafall kul och det är ju viktigast. Jätte kul att Amanda var med också, fast snart flyttar hon ju, men hon kommer ju hit på lov och så..Simon min älskling, vill att du ska komma hit, tycker inte om att vara i från dig, men vi ses i morgon i allafall. Men jag vill ändå inte sova utan dig!

Av Elin - 21 december 2006 16:45

Det gick jätte bra på arbetsintervjun i dag, ska introduktions (vet inte om jag stavat det ordet rätt?) jobba den 27 December och 3 Januari, ett dagspass & ett kvällspass. Dom verkade i allafall vara jätte trevliga och så, kommer säkert att gå jätte bra. Åkte hem till pappa i morse sen skjussade han mig till intervjun, sen så åkte vi hem när jag var klar så slingade jag hans hår. Sen åkte jag och träffade Malin i västerhaninge, så åkte vi till Handen och köpte julklappar, eller hon köpte i allafall. Sen efter så åkte jag tillbaka till pappa och klippte honom, och här sitter jag nu. I morgon ska jag först i väg och handla massa julmat och sånt med mamma, sen blir det troligtvis fest på kvällen. Hoppas det i allafall, man kommer ju bara att vara hemma resten av helgen, med tanke på julfirande och allt sånt. Men men, vi får se hur det hela slutar. Något händer alltid, om man bara vill. I morgon skulle morfar fyllt år, första gången i hela mitt liv som jag inte kommer att kunna gratta honom, vill hinna upp till kyrkogården och tända ett ljus. I miss you!

Av Elin - 19 december 2006 16:02

Har varit hemma från skolan i dag, eftersom vi bara skulle pyssla och så i skolan, känns inte så aktuellt för min del, då har jag viktigare saker att göra, hehe. Men i morgon ska jag gå, med tanke på att det är skolavslutning, jullov, äntligen! :) Ska bli så himla skönt, att få sova ut och festa en del, härligt härligt! Ska bli underbart..På torsdag ska jag på arbetsintervju, på ett ålderdomshem här i Sorunda, det hemmet som min morfar låg på tills han dog. Hoppas verkligen att jag får det här jobbet, vill verkligen tjäna lite pengar! Så vi får hoppas att det går bra. På torsdag får vi även reda på om vi får lägenheten eller inte, gissa om jag kommer vara nervös hela dagen? Känns verkligen som om de är dags för förändringar i mitt liv.Snart är det julafton.

Av Elin - 16 december 2006 15:22

I går efter skolan åkte jag med Malin hem till henne, var väl där i typ två timmar, sen kom Simon dit och hämtade oss sen så drog vi hem till Micke, så gick vi på systemet, sen åkte vi ut till Lissma, hem till någon tjej, drack en cider bara sen åkte vi hem till Perne och drack vidare. Sen hämtade vi upp Victor lite senare på kvällen, sen återigen hem till Perne. Hade faktiskt riktigt roligt i går. I morse när jag vakna mådde jag så jävla dåligt, kom väl hem runt 3-tiden i natt, somnade typ direkt, men i morse var jag tvungen att gå upp vid 10-tiden eftersom vi skulle i väg och kolla på en lägenhet här i Sorunda, som vi dessvärre bara ligger andra plats på, men vi hoppas att ettan inte vill ha den, lägenheten var faktiskt jätte fin, eller hallen var skit konstig, hur liten som helst sen en brant trappa upp, och där ligger resten av lägenheten, det är bara en 2a, men alla rummen är i allafall jätte stora, så där kan jag tänka mig att bo, men vi får se. Får reda på om vi får den eller inte på torsdag, hatar att bara gå och vänta så många dagar. I dag ska jag inte göra någontning, Simon jobbar extra i dag så han kommer väl hem runt 5 tror jag, ska bara kolla på tv och äta taco, mys mys! Har varit i Nynäshamn i dag också, köpte ett par jeans, ovant, men men. Blir säkert så bra så. Jag har verkligen hunnit med en massa saker i dag, känns det som i allafall, till och med gått promenad i skogen med hunden! :)Puss & Kram

Av Elin - 14 december 2006 17:41

Jag har varit jätte seg hela dagen, allt har bara varit jobbigt, har bara varit trött och deppig,drog från skolan efter näst sista lektionen, orkade verkligen inte, hade huvudvärk och ville bara hem och sova. Men i allafall, så åkte jag hem till pappa och vi började självklart bråka, som vi alltid gör nu för tiden? Han bryr sig inte alls om mig längre, han har sitt nya (nykta?) liv, han har blivit så duktig hit och dit, bullshit, du kanske har blivit nykter men du har inte lyckats lära dig om andra människors känslor,allt handlar fortfarande bara om dig och om hur du mår, och det sårar mig så jävla mycket! Orkar inte med dig längre, jag har kämpat i flera år för att orka ha dig som min pappa, men jag börjar få nog. Hur länge ska man kämpa för dom man älskar?Klarade inte av att vara kvar hos pappa när vi börjat bråka och jag kunde inte gå hem eftersom det är så jävla långt så då gick jag gråtandes hem till mormor, satt och pratade med henne en timme om pappa och bara grät, och fy fan vad skönt det var, jag älskar min mormor, hon är bäst, skulle verkligen inte klara mig utan henne.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards