Alla inlägg under januari 2007

Av Elin - 28 januari 2007 10:41

Har nyss vaknat, är fortfarande väldigt trött. Men måste komma upp i tid så jag hinner vara vaken ett par timmar innan jag åker och jobbar. Jag börjar 15.30 och slutar 21.00, känns skönt att jobba i kväll, det blir bra pengar.I går var jag, Simon, Oscar och Victor på en Bowlingkrog i Nynäshamn, vi hade faktiskt jätte roligt, bowlade och tog några cider. Kan ju för övrigt påpeka att jag är grymt dålig på bowling, har spelat det kanske 3 gånger i hela mitt liv, men det är i allafall kul, och det är ju huvudsaken ;)

Av Elin - 24 januari 2007 09:53

Har varit hemma sen i går, jätte förkyld, presic som typ alla andra verkar vara nu också? Så jag är nog inte ensam om att ligga hemma och må dåligt. Det är ju så tråkigt, sen är det så jävla mycket snö ute, så det är inte så kul när hunden måste ut lite då och då. Ska strax bädda ner mig själv i soffan och kolla på Beck - Flickan i jordkällan, sen har jag en ny Wallander jag kan se också, min snälla pojkvän var och hämtade dom åt mig i går så jag har något att sysselsätta mig med.Om jag blir frisk snart så ska jag ut och åka pulka, det måste man hinna göra i allafall en gång innan vintern tar slut..

Av Elin - 20 januari 2007 20:51

Har jobbat i dag, 12 - 20, har varit jätte trött hela dagen (Var hemma hos Malin i går, kom inte hem förrens halv 2 i natt.) Men jag hade kul på jobbet i allafall, ska upp och jobba i morgon igen 7 - 14.30Roligaste hemresan på länge? Eller inte, Simon skulle åkt och hämtat mig vid jobbet, men han kom inte upp för en backe, så då fick både mamma och Simon åka, så hämtade dom upp mig, sen när vi åkte hem så blev det tvärstopp i en backe, vi bara gled neråt, nästan nere i djupa diken, men sen kom en kille springades och hjälpte oss, han hade sett oss i från fönstret, så han hjälpte oss ner med bilen igen så nu får den stå parkerad där över natten, så vi fick gå hem en bit, haha.. Det värsta är i morgonbitti, jag ska ju vara på jobbet klockan 7 och då måste vi gå till bilen, så tidigt på morgonen.. Inte kul..Men men, ska sätta mig ned en stund nu och ta det lungt sen ska jag sova..

Av Elin - 11 januari 2007 20:22

Dom ringde från jobbet i går och frågade om jag kunde jobba i dag och i morgon, sa dock nej till i dag eftersom jag hade rätt så viktiga lektioner i skolan. Men i morgon ska jag jobba 15 - 21. Fredagkväll å allt, men det spelar ingen roll, pengar behöver jag vare sig det är fredagkväll eller inte.

Av Elin - 7 januari 2007 23:26

Ska träffa min underbara tös i morgon, min Emelie. Var så länge sen vi träffades och hittade på något, bara vi två, ska bli jätte kul. Ska åka dit i morgon bitti, när mamma åker till jobbet, sen ska jag sova där, så vi får se vad vi hittar på. Älskar dig gumman, du kommer alltid vara nummer ett! I will do anything for you!

Av Elin - 6 januari 2007 18:48

Jag är jätte trött och jätte seg. Var ute i går på O´Learys i Hanige, jag, älsklingen, Linda, Perne, Lars, Nyberg och Lunkan eller vad han nu hette? Första som händer när vi kom dit var att Linda (29 år gammal) inte fick komma in eftersom hon inte hade legitimation med sig, vilket gav oss andra ett gott skratt, med tanke på att vi alla var väldigt mycket yngre och fick komma in. Så hon fick skicka i väg Simons kära mamma som åkte och hämtade legget, väldigt snällt. Vi var kvar på O´Learys tills det stängde, klockan två, vilket i allafall jag tycker är väldigt tidigt när ändå hela krogen är full med människor, men men, det var ju bara att åka därifrån. Så då åkte vi vidare till Linda, somnade inte förrens 5, och Simon och jag skulle gå upp vid halv 8 - 8 på morgonen eftersom min moster skulle flytta och vi skulle vara bärhjälp.I dag har det varit värsta dagen i mitt liv kan jag lungt säga, vi åkte i från Jordbro kvart över 9, efter knappt 3 timmars sömn till Årstaberg, där mötte vi upp båda mina mostrar och kusiner, sen kom det dit ännu mera folk, så tillsammans var vi kanske 12 personer. Att flytta möblerna från Årstaberg till Södertälje var vell inget större problem, upp & ner i hissen bara med massa flyttkartonger och möbler. Den jobbiga biten kom i Södertälje när vi skulle bära upp allt, 3 trappor utan hiss, men det var ju inte bara tre trapp-delar (om man nu kan kalla det delar) det var 6 trappdelar! Så där sprang vi upp och ner i nästan en timme, vilket inte var roligt när man knappt sovit någonting! Inget jag kan rekomendera. Vi kom hem vid två tiden och då gick jag och la mig och vaknade runt 17-tiden. I kväll ska vi bara ta det lungt, bara mysa framför tvn och äta någon god efterätt med hallon som mamma ska göra, ska nog gå och sova tidigt i kväll? Om det inte är någon bra film på tv.

Av Elin - 3 januari 2007 22:04

Nu har vi skrivit på kontraktet på den nya lägenheten, så i Mars flyttar vi. Kommer leva grymt fattigt den månaden, dels måste vi betala hyran här på Gumudden, sen halva hyran i Ottersta och hyran på nya lägenheten. Men men, det handlar om en månad, så det är vell bara att stå ut, finns ju inte mycket mer att göra åt saken. Jag kom nyss hem från jobbet, känns verkligen bra nu, har kommit in i rutinerna och kan jobba mer självständigt, vilket gör det hela mycket roligare. Vet inte när jag ska jobba nästa gång, men dom skulle höra av sig om det. Jag kommer i allafall att tjäna 94 kronor i timmen, vilket var mer än jag förväntade mig, i dag blir det 2,5 timmars OB-tillägg också, så det blir ju en del extra pengar.I morgon tror jag det blir ganska lungt, jag och mamma ska åka till Kungens kurva och kolla på soffor och så, ska inte köpa någon förrens vi sålt huset men hon ville i allafall titta. Just nu väntar jag bara på att Simon ska komma hem, då ska vi äta kräftor. Sen ska jag nog bara gå och lägga mig tror jag?

Av Elin - 2 januari 2007 22:15

Och så har ett nytt år börjat. På nyårsafton lånade jag och älsklingen Victors lägenhet och bjöd dit lite kompisar, lagade middag och festade, hade jätte kul. De var vell som ett nyår brukar vara? :) Sov hemma hos Victor tills i dag, hade ingen ork att åka hem, men i dag var jag tvungen eftersom jag ska jobba i morgon, 14.00 - 21.30 Inte lika många timmar som förra gången. Som sagt, nytt år. Jag har vell inga speciella förväntningar, allt blir säkert bra, hoppas att mamma får lägenheten så vi kan flytta och att jag kan jobba en del, tjäna pengar! Sedan blir det Spanien i juni. Någon mer än jag som tycker att åren bara flyger förbi? Allting går för fort, jag har hinner inte med? Är för övrigt ganska sur, ledsen och irriterad. Jag ska ju försöka sluta röka, så jag antar att kommande dagar inte kommer att bli dom bästa? Vi får helt enkelt se hur det här går, jag ska i allafall FÖRSÖKA!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards