Alla inlägg under april 2007

Av Elin - 28 april 2007 22:36

Det tar ett tag mellan mina bloggningar har jag märkt, har tappat suget för att skriva, funderar på om jag ska avsluta det här? Hehe, men jag låter den nog vara kvar ett tag till, man vet ju aldrig om jag ändrar mig.


I onsdags var jag på Fredrika Bremer - Medias studentskiva, på Claras. Vilket drag, hade riktigt kul, full som få. Men allt gick jätte bra, Emelie och jag kom hem till Simon 5 på morgonen, stackarn som skulle upp och jobba! Detta hade varit MIN studentskiva, om jag bara sluppit gå om ettan, men men, sånt man får ta. Vi har verkligen fått i ordning i lägenheten nu, ny tapetserat, nymålade köksluckor, nu kan jag verkligen kalla det för Hemma, vilket känns skönt. Jag har jobbat i dag, 15-21.30, har bara jobbat 4 gånger den här månaden, så det blir inte någon speciellt roligt lön i maj, men men, har varit ganska skönt att ha lite ledigt också, kan behövas i bland. Vart i allafall helt chockad av lönen den här månaden, 10 000 innan skatt! Det tycker i allafall jag är sjukt bra med tanke på att jag pluggar samtidigt.


Nej, nu ska jag återvända till Tv;n, Älskling & Mamma <3



Mys

Av Elin - 23 april 2007 13:36

Nu har det kommit ännu en bebis, Simons andra moster Anneli har fått en liten pojke. Grattis till er med! :)


 Just nu sitter jag bara hemma, har inte varit här sen i onsdags tror jag? Har varit hemma hos Simon i nya lägenheten, jag trivs verkligen jätte bra där, det är hemtrevligt och mysigt. Men nu är jag hemma i Sorunda i allafall, ska träna med mamma i kväll, sen får jag se om jag åker tillbaka till Simon eller sover kvar här, känns bra att umgås lite med mamma också.


 I lördags var det fest hos Camilla, hur mycket folk som helst, hade jätte kul, är dock glad att inte jag satt i Camillas situation (att ha festen hemma hos mig) Inte när man inte har någon som helst kontroll över vilka människor som faktiskt befinner sig i lägenheten, som tur var så gick ju allt hyffsat bra i allafall.

 Läste någonstans att det ska bli fint väder i morgon? - Hoppas!

Av Elin - 17 april 2007 12:50

Simons moster har fått sin lilla bebis, en liten flicka. Är så himla glad för hennes skull, hon är verkligen värd det!


Du kommer att bli en underbar mamma :)

Av Elin - 16 april 2007 22:02

Simon har varit duktig i dag och kört massa grejer till lägenheten, jag skulle träna så jag har inte sett någonting, så jag är väldigt nyfiken på att se hur det ser ut när man har lite fått dit lite möbler och så. Vi ska åka och handla och fixa ännu mera i morgon, så ska vi sova där också, första natten, mys!


I dag har jag varit i skolan, åkte dit i morse för att vara där och plugga under dagen, och nej, jag fick ingenting gjort. Har mest suttit och pratat med alla lärare, men fick i allafall med mig en restuppgift, så den kan jag göra hemmfrån i morgon, innan jag åker och möter min älskling.

Av Elin - 11 april 2007 11:18

Min lilla Selma har fått sina kattungar! :D Jag är överlycklig, fast jag har inte sett dom än, eftersom jag sovit hos Emelie. Men ska dit direkt efter vi varit i skolan, så då åker jag och Emelie med Simon hem.. Hon ville också åka med och titta. 4 ungar blev det! Just nu längtar jag verkligen hem..

Av Elin - 10 april 2007 10:00

I bland får jag små läs-ryck, då jag helt plötsligt får lust att lägga mig och läsa en bok, detta händer endast några få gånger om året, och där är verkligen skönt när man bara kan lägga sig med en bok och slappna av. Mamma gav mig en bok i går: ...Och himlen var oskyldigt blå hette den.. Riktigt bra bok, den handlar om Tsunamin, en tjej berättar sina upplevelser i från Khao Lak, helt klart värd att läsa!

Av Elin - 9 april 2007 20:54

Sista dagen på lovet i dag, som vanligt så har lovet gått för fort, känns som om jag inte riktigt har hunnit med alla dagarna? Vart tog dom vägen? I dag har jag & Simon varit på middag hemma hos honom, ätit grymt god mat, Lax :) Sen efter det så åkte vi hem till mig och sen dess har vi inte gjort så mycket, kollat på en Wallander film bara. Ska nog gå och lägga mig om ett tag, är as trött. Skulle egentligen blivit skolan i morgon, men fick tragiskt nog ett sms från tandläkaren! Så jag måste dit i morgon klockan 11, men Emelie är så söt att hon åker med mig dit, så jag slipper sitta där själv, haha. Jag gillar verkligen inte tandläkaren. Efter det så lär vell vi hitta på nått skoj? :)

Av Elin - 6 april 2007 18:54

Härligt härligt!Har tagit det rätt så lungt hela veckan. I tisdags så åkte jag hem till Emelie och var kvar där tills i torsdag. Hade verkligen jätte roligt, det var vi två och Heidi, satt mest och snackade massa gamla minnen och så, underbart. Alltid lika kul när man träffar nära tjejkompisar, när man bara är vi lixom, det blir en så skön stämning. I dag har jag bara varit hemma hos mig med min älskling. Vi har bara tagit det lungt och myst. Ska äta god middag ikväll och kolla på någon film eller nått. Sen i morgon ska jag jobba, 7-16. Sen efter det så ska vi på middag hos mormor, sen vet jag inte riktigt vad som händer, kanske skulle till Heidi på kvällen, men det beror på hur trött jag är efter jobbet? Så vi får helt enkelt se hur det blir.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards